Vår review av Grim Muerto från Play N Go

Recensioner av Spelautomater

Spelautomat från Play N Go: Grim Muerto

Spela med de döda och vinn med de levande? Låter detta som ett nice koncept? Prova då den nya spelautomaten Grim Muerto från Play N Go. Känner du till ”Dia de los muertos”? Det är mexikanarnas svar på det uttjatade halloween och vår gamla vanliga allhelgonahelg. I Dia de los Muertos tar folk i Mexiko sitt pick och pack och firar ett party på kyrkogården. Folket på Play N Go måste ha tyckt att det här är ett fantastiskt koncept att bygga en ny slot på. Vi är beredda att hålla med och såg fram emot tequila, mariachi och stora vinster när vi testade att spela Grim Muerto. Nedan kan du läsa vår recension. Fast redan nu kan vi avslöja en sak – Grim Muerto var dödligt kul!

Vill du spela Grim Muerto? Gå då in på Mr Green eller Mobilbet. Båda nätcasionon har med spel från Play N Go i sitt spelutbud och naturligtvis även Grim Muerto!

Kort om Grim Muerto

• En slot från Playn N Go som består av 5 spelhjul, 3 nivåer och upp till 20 vinstlinjer
  • Återbetalningsprocenten ligger på 96,51%
  • Lägsta insats per snurr är 2 kr, högsta insats ligger på 1000 kr per spinn
  • Här hittar du free spins, expanding wilds och en funktion som kallas för ”second chance”
  • Mexiko, Dia de los Muertos, fiesta och party har stått som inspiration till den här spelautomaten.

Spel_Grim_StorVälkommen till de dödas värld i Grim Muerto

Play N Go är en utav de mer kreativa speltillverkarna. Kanske har du hört talas om spelautomater som Cloud Quest, Wizard of the Gems eller Rage to Riches? Alla tre extremt underhållande slots som har gått hem bland oss spelare online. Alltså kan vi förvänta oss minst lika mycket kreativ underhållning från Grim Muerto?

Ofta när det handlar om spelautomater ute på nätet, så är det lite av ”same, same but different”. Visst är det lite som en thailändsk marknad? Alla erbjuder i princip liknande produkter, mycket bling-bling och väldigt stora välkomstbonusar. Samma gäller det när vi snackar om spelautomater. För enda sedan de enarmade banditerna konstruerades för ca.150 år sedan har det inte hänt så mycket på den fronten. I princip spelar du alltid på 5 spelhjul och 3 nivåer. Det är bara antalet vinstlinjer du ibland kan bestämma.

Grim Muerto verkar som en vanlig slot. Här hittar du 5 spelhjul, 3 nivåer och totalt 20 vinstlinjer. Vinstkombinationerna går även här från vänster till höger. Men det som får Grim Muerto att urskilja sig från de flesta slots online är dess färgglada förpackning. Grafiken går i grälla färger och musiken skulle gå hem på vilket mexikansk mariachi-party som helst.

Mexikanska skelett, mariachis, dödskallar av guld, gitarrer och gravljus är typiska mexikanska symboler som du även hittar på spelhjulen. Förutom dessa tillkommer de kortsymboler som K, Q, J, 10 och A. Den dagen dessa symboler inte är med är väl den dagen då de döda återuppstår ur sina gravar.

Som vanligt måste du bestämma dig för hur mycket du vill satsa med innan du börjar spelet. Detta gör du nedan till vänster om spelhjulen. Klicka här fram myntvärdet per spinn. Det lägsta ligger på 2 kr, det högsta på 1000 kr. Därefter är det bara att trycka på play-knappen och det mexikanska partyt kan börja. Arriba!Spel_Grim_liten

Dödliga bonusfunktioner

Det är faktiskt inte bara NetEnt som är bra på att ta fram olika specialfeatures till sina spelautomater. Play N Go är inte så tokiga de heller. Deras slots är kända för kvalité och kreativitet. Och till skillnad mot många andra spelutvecklare har de insett att less is more. Istället för att överlasta ett spel med massa extra features, vilket oftast leder till att vi som spelare inte fattar vad som händer, har Play N Go just satsat på mer kvalitét. Grim Muerto bjuder på tre stycken bonusfunktioner – alla dödskul att spela.

Expanding Wilds till varje spin

När någonting är gjort av guld brukar det vara ett tecken på att det är värdefullt. I Grim Muerto är därför alltid ett utav spelhjulen utrustat med en gyllene bakgrund. Det värdefulla i detta ligger i att skulle du här få upp en wildsymbol så kommer den att automatiskt bli en expanding wildsymbol och täcka hela spelhjulet. Den här featuren är alltid på i Grim Muerto. Oavsett i vilket läge du befinner dig.

På så sätt har du alltid en möjlighet hatt när som helst få upp en expanderande wildsymbol. Skulle detta hända när du spelar i free spins-läget kan du antagligen se fram emot lite klirr i kassan. Då får inte bara ett spelhjul en gyllene bakgrund samt en expanderande wild, utan totalt mellan två och fem spelhjul täcks av en guldig kuliss. Det säger sig själv att med fem spelhjul som har expanderande wildsymboler kan du vinna riktigt mycket med pengar.

Free spins & Grim Muerto

Free spins är en självklar del av en spelautomat. Vi spelare utgår antagligen att eviga free spins väntar oss efter det här jordelivet. Och visst känns free spins väldigt hemmahörande i en mexikansk spelautomat? I Grim Muerto gäller det att du får upp en dödskalle i guld för att komma till dina free spins. Dödskallen funkar som en scattersymbol i spelet. 3 stycken dödskallar ger dig 10 free spins.

Har du turen att befinna dig i free spins-läget kan du dessutom belönas med ännu mera spins. Får du upp tre stycken symboler med gravljus, får du ytterligare 10 free spins, vid två gravljus får du 6 snurr och vid ett gravljus väntar tre free spins. Skulle du få upp en symbol med en mariachi kan du se fram emot en expanding wild. Borta i Mexiko vet de döda verkligen hur man firar.

Second Chance

Dör man så önskar man sig kanske en andra chans? Vem vet, hur det ser ut i verkligheten vet väl ingen så riktigt. Men hur det ser ut när det gäller spel känner vi väl alla igen. Man vill prova på nytt tills man lyckas. Eller som i Grim Muerto. Här har Play N Go lagt till en väldigt sympatisk funktion. Du känner igen läget när du bara saknar en rätt symbol för att komma till free spins-läget och därmed chansen till de stora vinsterna. I Grim Muerto har du en andra chans – second chance – till att rätta till det hela.

Den funkar på följande sätt. Fattas det t ex bara en dödskalle för att ge dig ett free spins-läge, dyker det fyra mariachi-symboler upp. Välj en och med lite tur är det den scattersymbolen du saknar. Visst låter det sympatiskt? Speciellt om man dessutom i påföljande free spin vinner storkovan. Vi skickar spelutvecklarna på Play N Go en stor kram.

Vi sammanfattar Grim Muerto?

Fira med de döda och vinn stort. Grim Muerto är en sympatisk spelautomat som tar slotäventyret till nya nivåer. Spelet är en färgsprakande upplevelse som bjuder på en grym mariachi-musik. Det känns lite ”Desperado” med Antonio Banderas över det hela. Tre stycken bonusfeatures varav en är et saftigt free spins-läge gör att detkänns väldigt kul att spela Grim Muerto. Gå in på Mr Green och Mobilbet om du vill njuta av den här roliga spelautomaten. Spela med de döda, vinn med de levande!